luni, 13 mai 2013

Petrecere de Paste


De Paste am petrecut tare interesant! Am avut mancaruri alese si drept pentru care, a trebuit sa stam sa gatim la ele zi de vara pana-n seara, adica pana noaptea la ora 02.00 am stat sa gatim drobul si sa vopsim ouale.

Zic ca am stat sa facem si sa dregem fiindca sm luat si eu parte la gatit, adica noi am luat parte, eu si copiii am pus labuta de la labuta si am ajutat la vopsitul oualelor si la prepararea drobului dupa cum voi descrie mai jos.


Cat a durat prepararea oualelor, adica fiert si apoi vopsit, am facut tot posibilul sa ne facem prezenta simtita prin bucatarie si sa ne invartim in picioarele lui Teo fiindca, da, el a ramas bucatar sef. Flavia era la servicu, asa ca el a ramas de garda in bucatarie si, intre noi fie vorba, taare s-a mai chinuit cu vopsitul oualelor. Au tot vorbit la telefon fiindca nu stia ce si cum sa faca, i-a luat o gramada de timp sa vopseasca 20 de oua in 3 culori diferite ca pe a 4-a n-a mai apucat s-o transpuna pe oua, dar e drept ca la final au iesit niste oua de toata frumusetea. Inca le mai avem si acum, nu le-am mancat ca asa ne-am minunat si tot ne mai minunam la ele ca n-a vazut Parisul oua asa frumoase si nu ne-a lasat inima sa le mancam

In timp ce Teo vopsea la oua, a venit si Flavia acasa si atunci fericire si mai mare pe capul nostru, toti iama in bucatarie sa reintregim familia si sa fie gama completa, deci eram toti prezenti la conceperea meniului pascal, adica eu, copiii nostri, Flavia cu Teo si ouale. Interesant a fost cand ne-am apucat de drob, repet ca am participat toti cot la cot. Cand au scos organele sa le toace, copilul meu cel inteligent, Adina Mare pentru cine nu-si mai aduce aminte de la botezul celor mici, a simitit el ceva in aer si a inceput sa se agite si sa sara peste tot prin bucatarie. Si fiindca a depus mult efort, a primit ficat crud pe care l-a mancat pe nerasuflate si n-a vrut sa-l imparta cu nimeni. In valtoarea evenimentelor, n-am apucat sa-i facem poza cum statea el in farfurie cu picioarele din fata pe bucata de ficat, murdar pe la gurita de sange si mararia apocaliptic. Epic! Prima masa de felina adevarat a fiului meu cel mare si nu voi avea sansa s-o revad...

Imi sterg o lacrima din coltul ochiului stang si trec mai departe cu povestea. In ziua urmatoare, adica in prima zi de Paste, ne-am adunat toata familia si am fost la picnic in parcul Titan. A fost tare haios, ne-am alergat toata ziua prin iarba, am pascut cu totii (mai putin Teo si Flavia – ei au mancat alimente omenesti – nu stiu ei ce-i bun pentru stomac), cei mici s-au ascuns prin tufisuri, au facut tumbe si au vanat gazulite, am fost vedete – a venit lumea sa ne admire – si da, de data asta avem si poze si chiar si filmulet si intr-un tarziu, dupa atata joaca si zbenguiala, am picat lati si am adormit pe iarba.

Cand am ajuns acasa ne-am pus pe gatit fripurile, am facut de miel si de curcan. Iar a fost distractie cu cei mici, dar a mancat carne cruda doar cel mare. Ca o paranteza, seamna cu tatal lui pesemne, nici eu nu-s fana „carne cruda”. Scuip in san si merg mai departe cu povestirea, si vreau sa va spun ca iar s-a gatit pana tarziu in noapte la cele doua fripturi. Cand a batut ceasul orele 02.30 Flavia a tras pe dreapta si Teo a ramas iar sef in bucatarie sa pazeasca friptura de miel ca pe cea de curcan chipurile o terminasera mai devreme si ne-am si ospatat cu totii. Doar ca erau cam cruzi cartofii, insa i-am mancat asa. Doar ca a doua zi dis-de-dimineata, cei doi s-au trezit si au mai bagat o data friptura de curcan la cuptor fiindca trebuia sa mearga in vizita la parintii lui Teo si, grandomani din fire asa cum ii stiu, au vrut sa se laude cu gatelile lor si nu puteau duce friptura si cartofii cruzi la oameni . Au iesit basma curata si din treaba asta.

De atunci si pana acum noi intr-o petrecere continua am tinut-o, cu fripturi si oua colorate, vinuri albe si rosii, prajituri insiropate si incremate si cate si mai cate si, cireasa de pe tort, copilasii mei au invatat sa manace hrana uscata pentru pisici

Pana la Pastele viitor, va spun „Cristos a inviat” si refacere placuta :)
 


 
 
 by Pufuleț

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Împărtășește-ne din experiențele tale