luni, 24 decembrie 2012

Ne pregătim de Crăciun!


Moș Crăciun cu plete dalbe,
A sosit de prin nămeți,
Și aduce daruri multe,
Toate darurile la Pufuleț! Toate darurile la Pufuleț!”

Alooo, da-ți-vă jos din pat că e seara de Ajun și avem treabă!
Sau...poate preferați alt colind:
Am plecat să colindăm, domn-domn să-nălțăm,
Când boierii nu-s acasă, domn-domn să-nălțăm,
Când boierii nu-s acasă, domn-domn să-nălțăm!” Hai să vă las cu o colindă mică să intrați în spiritul Crăciunului :)
 
 Daaa, vine Crăciunul, oameni buni! Mai e puțin și ne bate la ușă. 
E seara de Ajun, se împodobesc brazii, se coc prăjituri, ce poate fi mai frumos?! Se aud colinde de peste tot, de afară, din casă, de la vecini, mai cântăm și noi și nici nu mai știi care cântă de la televizor și care de la noi din casă. Toată lumea cântă „Colindeee, colindee!”, dar nici nu mai contează care are ureche muzicală și care nu, important e că este o atmosferă genereală de sărbătoare și ne simțim bine. Vin colindătorii, ne bat la ușă, ne cântă ceva, ne urează una-alta, noi îi servim cu ce avem prin casă, se bea, se mănânca, se împart cadouri, toată lumea se distrează și mie-mi place! Nu în fiecare zi e Crăciunul! Chiar așa, voi ce vă doriți de Crăciun anul acesta?
 
  Și pentru că ne tot pregătim de săptămâna trecută, a început să se și simtă! Toată casă e plină de fel și fel de mirosuri și arome. Se gătește la nivel mare, s-au făcut prăjituri și prăjiturelele, de toate formele și mărimile și pentru toate gusturile. Ieri am gătit sărmăluțe, zic „am gătit” pentru că am participat și eu la venirea lor pe lume. Ce, nu știați?! Sunt o pisică gospodină și tare, tare talentată, stau în bucătărie cu Flavia și gatesc cât e ziulica de mare. Mă cocoț în vârful mesei și dau indicații de acolo, eu, Pufuleț sunt bucătarul șef. Da, sărmăluțele astea eu le-am gătit, nu prea înțeleg de ce li se spune „sărmăluțe” din moment ce sunt ditamai sarmalele. Reușești să dovedești una, om te-ai făcut, nu-ți mai trebuie mâncare pâna a doua zi, așa sunt de mari! Bine, mă rog, nu om, pisic! Dar acum, de sărbători am aflat că orice fel de discrepanțe care pe parcursul anului se taxează grav, în perioada asta se trec cu vederea. Păi da, se fac reduceri semnificative la fel și fel de articole, îți poți cumpăra diferite lucrușoare de care în timpul anului nu te puteai apropia, la prețuri mult mai mici. Sau unii oameni care nu au decât ură pentru semenii lor, acum uită de toate treburile astea și instantaneu devin mai buni, își fac urări de
bine între ei și familiilor lor și-și dăruiesc cadouri. Nu mă credeți? Aruncați un ochi prin presa scrisă sau mai uitați-vă pe la televizor. Sau, alt exemplu și mai exemplificator, Flavia i-a promis lui Teo al ei că nu-l mai ceartă până la sfârșitul anului, ăsta da cadou de
Crăciun! Vă spun eu, s-a scos!
Miaaaau, mai e puțin, foarte puțin, puțin de tot! Noi am făcut deja
bradul, l-am aranjat bine de tot , l-am împodobit cu fel de fel de globulețe, i-am pus instalație cântătoare și e gata de primit cadouri. Vă arăt poze cu bradul data viitoare (poate o să fie și cadoul meu pe sub el...), acum ar cam trebuie să mă pregătesc de somnic. Mi s-a spus că așa fac pisicuțele cuminți, nu au voie să stea treze, trebuie să meargă la culcare că altfel... nu mai primesc cadouri! Oooof...
 
Dar mai e puțin și vine Moșul și abia aștept să-mi primesc cadoul. Și ca să vadă Moș Crăciun că am fost fetiță cuminte și că-mi merit cadoul, cu ceva ajutor de la amicul meu Teo (el a scris versurile), am pregătit și o poezioară:
Somnoroase mustăcioare,
Pe la pisuț se adună,
Se ascund pe botic,
Noapte bună!”


by Pufuleț

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Împărtășește-ne din experiențele tale